Jumaat, 22 Mei 2015

pengomen tegar bulan APRIL 2015

haaaaaa.... tengok .. betapa sibuknye ayu bulan ni.. sibuk dengan peperiksaan tengah tahun.. sibuk ngan hari guru.. now.. baru boleh bernafas tenang sikit..

dan.. baru nilah buka blog.. laaa. rupenye belom buat entry pengomen tegar bulan lepas.. jom kita tgk siapakah mereka..


SENARAI PENGOMEN TEGAR BULAN APRIL 2015

pesanan untuk diriku sendiri..

Duhai Gadis...
Maukah ku beritahukan padamu bagaimana mencintai dengan indah?
Inginkah ku bisikkan bagaimana mencintai dengan syahdu..

Maka dengarlah..
Saat ku jatuh cinta..
Tak akan ku berucap..
Tak akan ku berkata..
Namun ku hanya akan diam..

Saat ku mencintai...
Takkan pernah ku menyatakan.
Tak akan ku menggoreskan..
Yang ku lakukan hanyalah diam..

Dalam diam..
Tak perlu kau lari, tak perlu kau hindari.
Namun juga, jangan kau sikapi dgn berlebihan.
Jangan kau umbar rasamu.
Jangan kau tumpahkan segala sukamu..

Duhai Gadis
Cobalah merenung sejenak dan fikirkan dgn tenang..
Kita percaya takdir bukan?
Kita tahu dengan sangat jelas...
Dia, Allah telah mengatur segalanya dengan begitu rapinya?
Jadi, apa yang kau risaukan?
Biarkan Allah yg mengaturnya,
Dan yakinlah di tangan-Nya semua akan baik-baik saja..

Cobalah renungkan...
Dia yang kau cinta, belum tentu atau mungkin tak akan pernah menjadi milikmu..

Dia yang kau puja, yang kau ingat saat siang dan yang kau tangisi ketika malam,

Akankah dia yang telah Allah takdirkan denganmu?

Duhai GADIS...

kita tak tahu dan tak akan pernah tahu..

Hingga saatnya tiba..
Maka, ku ingatkan padamu,

Tidakkah kau malu jika semua rasa telah kau umbar...

Namun ternyata kelak bukan kau yg dia pilih untuk mendampingi hidupnya?

Duhai Gadis....

Yang kau butuhkan hanya waktu, sabar dan percaya..
Maka, peganglah kendali hatimu,
Lalu..Arahkan pd Nya..

Dan cintailah dalam diam..
Dalam hening..

Itu jauh lebih indah..
dan Jauh lebih suci....

Jumaat, 8 Mei 2015

SEGMEN MENJELANG RAMADHAN 2015

http://blogsayayayacendana.blogspot.com/2015/05/segmen-menjelang-ramadhan-2015.html

klik banner diatas kalau nak join

Segmen Blogwalking + Hadiah Bertuah

http://wanhanisahwanmat.blogspot.com/2015/04/jom-follow-blog-nisa-segmen-blogwalking.html 

klik banner kalau nak join

Segmen Blowalking Cuti Semestar By Parihh

Segmen Blowalking Cuti Semestar By Parihh

klik banner kalau nak join ye

BLOGWALKING SEGMENT BY JULIAJAMALUDIN.BLOGSPOT.COM'

http://juliajamaludin.blogspot.com/2015/05/blogwalking-segment-by.html

kalau nak join klik banner di atas ye

Segmen Jom Blogwalking By Syahirah Valiant

http://syahirahvaliant.blogspot.com/2015/04/segmen-jom-blogwalking-by-syahirah.html 

klik banner kalau nak join ye

SEGMEN JOM CATWALK BERSAMA PAPAGLAMZ

Catwalk_Next_Top_Model

klik banner diatas kalau nak join ye..

agar-agar mangga

Tadi oreo ni mangga pulak..hehehe.. Cara nya sama jer cuma ni potongkan buah mangga masukan dlm acuan..

Agar2 tu larutkan dengan 5 cawan air dan gula 5 sudu takmo manis2.  Pastu masukkan pula secawan susu cair..

Selepas itu masukkan dlm acuan.. Ayu tmbh letak jeli sumi..hehehe


agar-agar oreo

Terajin pulak hari ni.. Hehe. Tgk ade 5 keping biskut oreo kt dapur.. So maka inilah yang terhasil... Agar-agar oreo..

Bahannye senang jer.. Agar2 tali tu rendam kejap pastu didihkan dgn 3 cawan air.. Bila dh larut.. Masukkan gula pasir. Ayu letak dlm 4 sudu penuh.. Takmo manis2. Pastu masukn secawan susu cair.. Bila dh didih.. Bagi kepada 2 bahagian.. Satu yg asal dn satu lagi letak 2 sudu milo...

Dlm acuan taburkan biskut oreo yg dh dipatahkan. Pastu masukkan acuan yg asal .. Biar ia beku.. Bila dh beku.. Amik garfu carik2kan sikit atas agar2 tu.. Baru masukkan acuan milo td.. Biarkan beku. Dan nanti bila dh sejuk boleh makan.