Selasa, 17 Mac 2015

ubi kari

Kawan-kawan pernah makan tak? Hehehe.. Hari ni ayu ngan mak masak ubi kari... Resepi tradisi ni.. Senang cite.. Ni makanan peberet ayu..hehe.. Kenyang tau makan ubi kari ni..

Buatnye senang je... Kopek ubi kayu macam biasa.. Tumis rempah macam kita nak masak kari ayam.. Tapi ni masukkan ubi.. Ayu buat dalam kuali..sebab senang nak kacau.. Cuma ubi kayu ni tak perlu letak santan.letak air je.. Masak sampai ubi empuk..


6 ulasan:

  1. Tak pernah makan lak ubi kari..hihi :)

    BalasPadam
  2. Nak try lah.. tak pernah buat lagi macam ni..

    BalasPadam
  3. Mudah je kn ti blh la try ubi kayu pun ade lagi kat rumah tu.......;-)

    BalasPadam
  4. 1st time kitew dengar awak ubi kari...
    Bunyi macam pelik tapi macam sedap jer..
    T balik kampung kitew nak try buat la...Tapi ubi apa awak pakai erk??
    Share sikit

    BalasPadam
  5. nih 1st time dengar ubi kari.. ada ubi kayu boleh laa try nanti..

    BalasPadam