Khamis, 19 Mac 2015

lepat pisang di petang hari

Semalam buat roti jala awal pagi.. Hari ni petang2 baru ade mood buat kuih... Hari ni buat lepat pisang...

Lenyek pisang..masukan garam sikit.. Masukan gula tiga sudu je.. Masukkan tepong gandum secawan.. Masukkan setengah cawan santan... Gaul sampai sebati.. Letak air sikit utk sebatikannye.. Pastu baru masukan dalam daun pisang... Pastu kukus.. Siap


10 ulasan:

  1. Macam senang jer..Tapi kitew tak ada alat mengukus macam mana.teringin gak nak buat bagi suami rasa

    BalasPadam
  2. wahh rajin betul ayu buat macam2 kuih muih nih..

    BalasPadam
  3. Erin paling suka kuih ni.. paling mudah dan sedap.. Nyumy.. :)

    BalasPadam
  4. Hehe..malunya nak bagitau,IbuNoey baru tau senang je rupanya nak buat lepat pisang ni..untuk sukatan tu,berapa biji pisang nak guna ye?

    BalasPadam
  5. Arhh.. sedapnye.. mcm senang je resepi lepat pisang ni. Boleh try bl2 ni..

    BalasPadam
  6. Salam cikgu Ayu.....Anda di tag.

    BalasPadam
  7. wah ! sedap ni ;)

    p/s : Jemput join segmen CN yer : http://www.cekgunorazimah.com/2015/03/segmen-bloglist-mei-jun-2015-by-cn.html

    BalasPadam