Khamis, 31 Mei 2012

JIKA..."Suatu hari"

"Suatu hari" akan datang seseorang dalam hidup kamu yg meyayangi kamu seperti yg kamu inginkan seperti yg kamu idamkan..

Jika "Suatu hari" itu adalah "Semalam" jadikan ia sebagai pengalaman yg mengajar kamu erti kehidupan..
Jika "Suatu hari" itu adalah "Esok", berharaplah dan jgn berhenti berharap.. tetaplah berdoa..
Jika "Suatu hari" itu adalah "Hari ini" hargailah kehadirannya, berbahagialah dengannya.. :)

"CUBA KAMU LIHAT LANGIT"

Di sini Allah AJARKAN, tentang MASA..tentang SABAR, Dia juga ajarkan bahawa tiada yang mustahil dengan izinNya..jika Dia hadiahkan BEBAN dan TANGUNGJAWAB itu kerana Dia RINDU, itu kerana Dia CINTA dan itu kerana mungkin kita sudah lupa..jadi Dia TARIK kita kembali untuk ingat pada Dia dan jika Allah tahu kita mampu, siapa kita untuk MENIDAKKAN kebijaksanaanNya?

Dan di saat itu.."CUBA KAMU LIHAT LANGIT"..subhanAllah, cantiknya langit, biru sebirunya..."Ya Rabbussamawati wal ardh, LAPANGKAN ISLAMKU selapang langit biru", manisnya Allah bila MEMUJUK HATI..✿~

>>> Lihat luar jendela, cantikkan LANGIT Allah? Sedang langitNya begitu indah, tentu Allah lebihTERSANGAT CANTIK..jika kamu INGIN lihat Allah, kena RAJIN, rajin MENGHAYATI ILMU Dia..menerusi ilmu itu kita dapat kenali Dia, kerana ada yang kata..tidak kenal maka tidak cinta..

Rabu, 30 Mei 2012

Wanita itu MAHAL.

Wanita itu MAHAL.
Sangat-sangat mahal.
Mahal segala-galanya. Mahal dari segala sudut.
Makin mahal wanita itu APABILA............
makin mulia peribadinya, makin baik akhlaknya,
makin elok percakapannya, makin terjaga auratnya, makin indah budi pekertinya. Oh, wanita seperti inilah yang akan membahagiakan para lelaki (suami) mereka nanti..

InsyaAllah,Aamiin ya Allah

Bila kita....

Bila kita tak solat, Allah tetap bagi kita nikmatNya
Bila kita tak puasa, Allah masih beri kita rezeki
Bila kita mengumpat, Allah masih bagi kita peluang untuk berkata-kata

Sungguh, Allah itu Maha Penyayang
Walaupun hambaNya terus menerus melakukan kesalahan dan kesilapan
Dia tetap mencurahkan kasih sayang dan nikmatNya

Bersyukurlah menjadi HambaNya
Buat apa yang diperintahkanNya
Tinggal apa yang dilarangNya
Jangan sampai Allah turunkan kemurkaan ke atas kita
Atas DOSA yang telah kita lakukan...

wallahua'lam..

TANPA mulut lidah tak berfungsi , TANPA lidah mulut tak bererti..

Renung2kan..^_^

Jodoh itu ada

Allah tahu kita mencintai siapa
Allah tahu kita menyukainya
Serahlah pada Allah
Berdoalah pada Allah
Berharaplah pada Allah
Disebalik kita berusaha dgn cara yg diredhai Allah
Usah ditangisi andai tiada jodoh

Boleh jadi kamu mmbenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tdk mengetahui. (Al-Baqarah 216)

Jodoh itu ada, hanya cepat atau lambat, dunia atau akhirat.

Wallahua'lam..

Selasa, 29 Mei 2012

♥ Temukan Aku Dalam Istikharahmu ♥

Jodohku
Sabar dan tenanglah
Aku di sini masih bersabar menantimu

Hatimu tak sedang terluka kan?
Tersenyumlah
Karena aku yakin kebahagiaan akan slalu menyertai kita
Jikalau detik ini hatimu sedang terluka, basuhlah wajahmu dengan air
Dan mendekatlah kepada-Nya,
Tapi di sini aku berharap kau baik-baik saja
Waktu terasa lama buatku,
Tapi aku yakin takkan lama lagi kau akan hadir menyapaku
Mengajakku untuk melakukan shalat fardhu
Sering pula kau akan menanyakan
Sudah shalatkah kau?

Jodohku

Aku rindu
Kapan kita bertemu?
Begitu banyak hal yang ingin ku ceritakan kepadamu
Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat-nasihatmu
Hati ini kosong dan tak sabar menanti kehadiranmu
Semoga engkau kan membalut & menyembuhkan luka di hatiku

Wahai Jodohku

Temukan aku dalam Sujud istikharahmu ♥♥

* Menanti mu di Baiti Jannati *


♥ Uhibbukum fillah ♥

bila rindu

Bila kau rasa rindu dan risau pada yang belum halal, lafazkanlah..

لا حول و لا قوة الا بالله
Maksudnya: Tiada daya dan kekuatan untuk menolak sesuatu kemudaratan dan mendatangkan suatu yang manfaat selain Allah SWT

..dan bersyukurlah kerana di saat kau melafazkannya, ada doa yang mengiringi kamu berdua, ada petanda cintamu pada Allah tidak boleh ditandingi oleh cinta makhluk... ^_^

Jangan aniaya cinta si dia & cinta mu.

Cinta ibarat bermain bola di padang futsal. Jika kita tahu, kita tiada kemampuan untuk bawa bola tersebut sehingga ke gawang gol, lepaskanlah bola tersebut pada mereka-mereka yang mampu untuk menjaringkannya. Begitu juga lah dengan "CINTA".

MANA YANG PATUT DIMALUKAN ??

◆ Malu kerana berbaju kurung, berpakaian muslimah,
◆ Atau malu berpakaian tidak menutup aurat?

◆ Malu kerana tiada kekasih,
◆ Atau malu ke hulu kehilir dengan yang tidak halal untukmu?

◆ Malu kerana dikatakan alim,
◆ Atau malu kerana dikatakan teruk?

◆ Malu kerana dikatakan kuno disebabkan mengikut syariat Islam,
◆ Atau malu kerana dikatakan lupa agama Allah?

◆ Malu kerana menasihati ke arah kebaikan,
◆ Atau malu mengajak kearah kemungkaran?

◆ Malu kerana melakukan apa yang manusia tidak suka,
◆ Atau malu melakukan apa yang Allah tidak suka?

MALU itu perlu..
tetapi letakkan malu itu DITEMPAT YANG SEBENARNYA..
malulah di hadapan Allah andai kita TIDAK MELAKSANAKAN apa yang diperintahnya, sedangkan kita MENIKMATI segala pemberianNya..
jadilah kita hambaNya yang tahu BERSYUKUR,
insyaAllah..:'

Ingatlah...

Janganlah kita terlalu EGO dan pentingkan diri sendiri sehingga mengabaikan orang yang paling berharga dalam hidup kita..

Jangan sampai pabila kita sudah kehilangannya kita baru berasa menyesal tak berkesudahan...

Hargailah orang yang sayang pada kita, pasti kita bahagia kelak ... InsyaAllah...♥

segmen : ayu cari rakan blogger


assalam kengkawan semua..arini ayu nak buat satu segmen yang cukup2 simple...hehhe.... ayu harap ramai la kengkawan yg sudi joint segmen ayu ni...

syarat2 nyer :
1. sebelum tu pertama sekali ayu minta sangat kawan2 follow ayu dulu..bolehkan..hehe
2. tajuknyer SEGMEN : AYU CARI RAKAN BLOGGER
3. gam kuat2 gambar comel diatas dan linkkan ke entry ini ye
4.  kalau kawan2 nak tag rakan-rakan blogger yg lain pun boleh...tak tag pun takpe...hehehe
5. siap....gam kuat2 kat ruangan komen kat bawah...hehehe

 segmen ni ayu kasi masa lama sikit la...hehe..hingga ari JUMAAT 1/6/2012 jam 11.00 malam

Isnin, 28 Mei 2012

Wahai wanita yang single dan tak single

✿~ Jagalah auratmu, walau sehelai rambut..
✿~ Jagalah kemaluanmu..
✿~ Jagalah maruah dan harga dirimu..
✿~ Jagalah tutur kata dan pergaulanmu..
✿~ Jagalah pandanganmu..
✿~ Jagalah solatmu..
✿~ Jagalah kebersihan dan kesucian dirimu..
✿~ Jagalah nafsumu..
✿~ Jagalah agamamu..

Moga kamu beroleh KEBAIKAN DAN KEMENANGAN di dunia dan di akhirat..♥♥


InsyaAllah..

Biar Cinta itu terus diam

Bila belum sedia melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam...kerana diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tidak mahu memusnahkan kesucian dan penjagaan hatinya..

kerana diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu..menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan memusnahkan izzah dan iffahmu..

kerana diammu bukti kesetiaanmu padanya..kerana mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu... =) ♥ ♥ ♥

Ahad, 27 Mei 2012

Aurat TIDAK akan TERTUTUP

Aurat TIDAK akan TERTUTUP
dengan berperangai baik,
Aurat TIDAK akan TERTUTUP
dengan sifat lemah lembut,
Aurat TIDAK akan TERTUTUP
dengan kata-kata yang baik,

Ia HANYA akan TERTUTUP dengan
PAKAIAN yang SEMPURNA,
TUDUNG yang SEMPURNA..

Mudah-mudahan AKHLAK
di SEBALIK pakaian lebih
INDAH dari pakaiannya..

AMBILLAH WAKTU

Ambillah waktu untuk BERFIKIR,
Itu adalah sumber kekuatan.

Ambillah waktu untuk BERMAIN,
Itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi.

Ambillah waktu untuk BERDOA,
Itu adalah sumber ketenangan.

Ambillah waktu untuk BELAJAR,
Itu adalah sumber kebijaksanaan.

Ambillah waktu untuk MENCINTAI & DICINTAI,
Itu adalah hak istimewa yang diberikan tuhan.

Ambillah waktu untuk BERSAHABAT,
itu adalah jalan menuju kebahagiaan.

Ambillah waktu untuk TERTAWA,
Itu adalah musik yang menggetarkan hati.

Ambillah waktu untuk MEMBERI,
Itu adalah membuat hidup terasa bererti.

Ambillah waktu untuk BEKERJA,
Itu adalah nilai keberhasilan.

Ambillah waktu untuk BERAMAL,
Itu adalah kunci menuju syurga.

~ KESILAPAN ~

KESILAPAN adalah GURU untuk kita PELAJARI …
KESILAPAN adalah CERMIN untuk kita PERHATI …
KESILAPAN adalah MUSUH untuk kita JAUHI …
KESILAPAN adalah MIMPI untuk kita RENUNGI …
KESILAPAN adalah KESESATAN untuk kita TIDAK ULANGI …

dan

Dengan KESILAPAN kita belajar erti KEJAYAAN
Dengan KESILAPAN kita belajar erti KESABARAN
Dengan KESILAPAN kita belajar erti KECEKALAN
Dengan KESILAPAN kita belajar erti KEBENARAN
Dengan KESILAPAN kita belajar erti KEBERANIAN
Dengan KESILAPAN kita belajar erti SEBUAH KEHIDUPAN....

SAYA MAHU BELAJAR DARI KESILAPAN KERANA IA SANGAT BERERTI.... :)

terengganu...CNY...awal tahun 2012


kelantan..CNY...awal tahun 2012


teristimewa bagimu

Aku ingin menjadi yang teristimewa bagimu,
Duhai yang kelak menghuni sisi terbaik di hatiku.
Aku ingin menjadi makmum yang selalu menuruti gerak tauhidmu,Duhai yang kelak mengalir di deras arus nadi-nadiku.

Aku akan selalu menundukkan pandangan dan menjaga kehormatanku,Duhai yang kelak menjalin simpul kasih di bilik-bilik jantungku..
Bantu aku tuk kuatkan iman,
Bimbing aku tuk sucikan piikiran.
Atur aku tuk jernihkan hati.

Ya Rabb,,,
Maha Penentu segala sesuatu,
Ulurkanlah padaku sebuah rengkuh,
Yang melindungi hati, menyejukkan jiwa, mengharumkan setiap inci raga.....Aamiin Ya Rabb.....

sama-sama beringat...

Jika ada lelaki yg menyayangimu kerana Allah,
Dan ingin memiliki hatimu keranaNya,
Maka,terimalah dirinya seadanya,
Ikhlaskanlah hati untuk menjadi bidadarinya,
Sampai ke syurga..
InsyaAllah..

Chenta selepas nikah..♥

Chenta sesama manusia itu adalah FITRAH..
Namun,FITRAH itu boleh menjadi FITNAH jika kita berchenta sebelum NIKAH!!

Jangan biarkan KEMANISAN chenta itu HILANG dengan pasangan yang BELUM HALAL untukmu..

No couple before married!

InsyaAllah Chenta yg sebenarnya adalah..:-)
Chenta yg mampu mendekatkan kita kepada Allah,
Bukan chenta yg membuatkan kita jauh dari Allah..

Jika benar chenta,bisikkanlah kata chentamu dalam sujud istaqarah pada Tuhan yang satu..moga chenta kita bersatu kerana_Nya..insyaAllah..

Untuk engkau yang jauh disana..

Berdinding jarak dan waktu..
Berbatas ruang diantara kita..
Masihkah engkau menjaga hatimu untukku ?
Masihkah terbesit kerinduanmu padaku ?
Masihkah ada kesabaran dalam keluhmu menunggu penantian panjang dan berbatas ini ?

Untuk engkau yang setia menantiku..
Jagalah hatimu seperti ku jua jaga hati ini agar tidak tergores debu keburukan yang dapat membuat mata kita lelah kepada perintah_Nya..

Ya Rabb..
Cintakan kami kepada kebaikan..
Agar cinta kami dapat menyatu menjadi kebaikan untuk semua dan semakin mempererat cinta kami kepada agama_Mu..Aamiin ya Rabb..

walau...

♥ Walau tak ada ORANG sayangkan kita..
TAPI ALLAH ada dekat di hati kita.. ♥

♥ Walau tak ada ORANG cintakan kita..
TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita.. ♥
...
♥ Walau tak ada ORANG tolong kita..
TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita.. ♥

♥ Walau tak ada ORANG rindukan kita..
TAPI ALLAH tetap tunggu kita.. ♥

♥ Walau tak ada ORANG jaga kita..
TAPI ALLAH sentiasa perhatikan kita.. ♥

♥ Walau tak ada ORANG dengan kita..
TAPI ALLAH sentiasa ada temankan kita.. ♥

Keutaamaan Mendo'akan Teman tanpa Sepengetahuannya..

Dari Abu Darda ra,ia pernah mendengar Rosululloh saw bersabda,"Setiap hamba muslim yg mendoakan saudaranya tanpa sepengetahuannya,maka malaikat akan berkata,''Dan utk kamu juga seperti itu." (HR. Muslim)

Dari Abu Darda ra,sesungguhnya Rosululloh saw bersabda,"Doa seorang muslim kpd saudaranya tanpa sepengetahuannya itu sangat berpotensi utk dikabulkan.Pada kepala seorang muslim ada malaikat yg jika ia mendo'akan kebaikan kepada saudaranya,si malaikat tersebut akan mengucapkan,''Semoga Allah mengabulkan,dan utkmu juga begitu." (HR. Muslim)

Dari penjelasan ke-2 hadits diatas hendaknya diantara kita saling menguatkan dalam do'a,mungkin kita bisa kuat,sehat,mapan seperti ini karena ada do'a-do'a dari saudara-saudara kita yg dgn setia selalu berdo'a utk kita.

Silahkan doakan yg terbaik utk kita semua ...

Jumaat, 25 Mei 2012

hadiah utk diri sendiri


senyummmm....

Ada airmata dibalik SENYUMAN,
Ada kasih sayang disetiap Amarah.

Ada pengorbanan disetiap KETIDAKPEDULIAN,
Ada harapan dibalik setiap KESAKITAN,
Ada kekecewaan disetiap derai tawa.

Ingat,kita bukan satu satunya manusia dengan segudang masalah..

TERSENYUMLAH..
Karena senyum mampu membasuh setiap luka.

MAAFKANLAH..
Karena maaf mampu menyembuhkan semua rasa sakit.

Hanya ada ALLAH tempat segalanya bermuara,
KepadaNya kita berserah atas segala pinta.

Senyum penuh Syukur Alhamdulillah.

Ahad, 20 Mei 2012

Jodoh itu rahsia Allah S.W.T ... ♥

☻♥ ☻
/█\ /█\
... ... ...
.||. ||.

SEKUAT mana kita setia ツ

SEHEBAT mana kita merancang ツ

SELAMA mana kita menunggu ツ

SEKERAS mana kita bersabar ツ

SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita ツ

•.♥• Jika ALLAH S.W.T Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama Kekasih Kita. Kita Tetap Tidak Akan Bersama Dengannya •.♥•

JODOH ♥♥ USAH MENCARI YANG "TERLALU SEMPURNA"

Jika kamu memancing ikan...
Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu...
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja..
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan
mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga...

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU,
hendaklah kamu MENJAGA hatinya...
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja...
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu,
dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu...

Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia
begitu teguh... cukuplah sekadar keperluanmu...
Apabila sekali ia retak... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula...
Akhirnya ia dibuang...

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya,
mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi...
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya...
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan
janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa...
Anggaplah dia manusia biasa.
Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN,
bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya...
Akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan, jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi,
yang kamu pasti baik untuk dirimu...
Mengenyangkan - Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..??
Terlalu ingin mengejar kelazatan... KELAK.. Nasi itu akan basi dan
kamu tidak boleh memakannya... Lalu kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan,
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
MENYAYANGIMU.. MENGASIHIMU...
Mengapa kamu berlengah,
cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain..??
Terlalu mengejar kesempurnaan... KELAK.. Kamu akan KEHILANGANNYA
apabila dia menjadi milik orang lain... Lalu kamu juga yang akan MENYESAL :')

Sabtu, 19 Mei 2012

sekitar sambutan hari guru peringkat sekolah 2012


hadiah hari guru....


ni hadiah yang ayu dapat masa hari guru haritu.....ni belum dibuka lagi.....gambar dibawah...gambar yg telah dibuka....


Sabtu, 12 Mei 2012

JANGAN Dalam Islam

Peringatan buat diriku yang pelupa. Juga untuk anda pembaca sekalian. Semoga ia memberi manafaat dan peringatan untuk kita semua.

- JANGAN tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki Mahal kerana berpagi-pagi itu membuka pintu Berkat.

- JANGAN makan tanpa membaca BISMILLAH dan DOA makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.

-JANGAN tambah perhiasan di badan kerana Allah sudah jadikan manusia makhluk yang paling sempurna.

- JANGAN keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan...Takut-takut kita mati dalam perjalanan.

- JANGAN pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan... Makruh dan mewarisi kepapaan.

- JANGAN biarkan Mata liar di perjalanan.. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.

- JANGAN menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.

- JANGAN ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.

- JANGAN mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan, kita hilang bahagia.

- JANGAN lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.

- JANGAN bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.

- JANGAN banyak ketawa. Nanti mati jiwa.

- JANGAN biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih sayang orang kepada kita.

- JANGAN suka menganiaya manusia atau haiwan.. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.

- JANGAN terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.

- JANGAN mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita.

ALLAH SWT lebih tahu.

Wallahualam..

SALAM UNTUK JODOHKU

ANGIN tolong samlaikanlah salamku kepada dia bahwa hanya kehadiranya yang mampu memberi kesejukan dihatiku

MATAHARI tolong sampaikan salamku pada dia bahwa hanya kehadiranya yang mampu menghangatkan hatiku


BULAN tolong sampaikan salamku pada dia bahwa hanya kehadiranya yang mampu memberi terang jiwaku

BINTANG tolong sampaikan salamku pada dia bahwa hanya kehadiranya yang mampu memberi kemerlip keindahan kehidupan ku


PELANGI tolong sampaikan salamku pada dia bahwa hanya kehadiranya yang mampu memberi warna di hidupku

Bukan selain yang belum halal untukku

YA ALLAH

kutitipkan doa untuk dia jodohku
yang entah dimana hanya Engkau yang tau Bahwa hamba slalu Rindu ingin Bertemu ,,,
YA ALLAH
bisikanlah dihatinya untuk menemuiku ,,,

Sabtu, 5 Mei 2012

SEGMEN AYU : KAMI BLOGGER 1MALAYSIA


assalam kengkawan semua..arini ayu nak buat satu segmen yang cukup2 simple...hehhe... ayu harap ramai la kengkawan yg sudi joint segmen ayu ni...

syarat2 nyer :
1. sebelum tu pertama sekali ayu minta sangat kawan2 follow ayu dulu..bolehkan..hehe
2. tajuknyer SEGMEN AYU : KAMI BLOGGER 1MALAYSIA
3. gam kuat2 gambar diatas dan linkkan ke entry ini ye
4. jawab sikit je soalan :
    ANDA BERASAL DARI NEGERI MANA?

    KALAU BOLEH LETAK SEKALI BENDERA DAN LAGU NEGERI ANDA
    KATA-KATA ALUAN SELAMAT DATANG KE BLOG ANDA.
5. siap....last sekali letakkan sekali URL entry kengkawan..gam kuat2 kat ruangan komen kat bawah ye..hehe 
segmen ni..tarikh tutupnyer pada tarikh 10/05/2012....jam 11.00 malam...

SENARAI BLOGGER YANG DAH JOIN MENGIKUT NEGERI..


1. http://nurulezateeob.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html
2. http://nerbidayugorgeous.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html
3. http://akmaluv90.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html
4. http://yayahnasake.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html



 1. http://mulan-sahbanu.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html
2.  http://cherieteralala.blogspot.com/2012/05/kami-blogger-1malaysia.html


1. http://kisahemasputih90.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html


1. http://sararose-93.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html

1. http://apit555.blogspot.com/2012/05/segmen-ayu-kami-blogger-1malaysia.html


aku hanya guru biasa saje...