Ahad, 29 April 2012

pernah...

(◠‿◠) saya pernah SETIA,
tapi DIDUAKAN..(╯︵╰,)

(◠‿◠) saya pernah PERCAYA,
tapi DIKHIANATI..(╯︵╰,)
...
(◠‿◠) saya pernah MENCINTAI,
tapi DISAKITI..(╯︵╰,)

(◠‿◠) saya pernah MEMILIKI,
tapi akhirnya KEHILANGAN..(╯︵╰,)

(◠‿◠) saya pernah JUJUR,
tapi DITIPU..(╯︵╰,)

(◠‿◠) saya pernah BERHARAP,
tapi harapan tu cuma SIA-SIA..(╯︵╰,)

— Lebih baik menunggu orang yang tepat daripada menghabiskan waktu dengan orang yang salah ツ

Sabtu, 28 April 2012

Cara-cara menceriakan hati yg resah

i. Muhasabah diri.
ii. Melihat keindahan alam.
iii. Senyum!
iv. Berehat seketika dgn tdur @ sucikan diri dgn mandi.
v. Tenangkan hati –bersabar semaksimum mungkin.
vi. Buat anjakan paradigma – setiap perkara ada hikmahnya yg kita xtau.
vii. Baca Al-Quran sbb ia penawar bg hati.
viii. Mengadu / memohon kpd Allah.

segmen ayu: 'aku ada blog'



assalam kengkawan semua..arini ayu nak buat satu segmen yang cukup2 simple...hehhe... ayu harap ramai la kengkawan yg sudi joint segmen ayu ni...

syarat2 nyer :
1. sebelum tu pertama sekali ayu minta sangat kawan2 follow ayu dulu..bolehkan..hehe
2. tajuknyer SEGMEN AYU :'AKU ADA BLOG'
3. gam kuat2 gambar diatas dan linkkan ke entry ini ye
4. jawab sikit je soalan :
    BILANGAN FOLLOWER SEKARANG?
    BILANGAN FOLLOWER YANG DIIMPIKAN?
    KATA-KATA ALUAN SELAMAT DATANG KE BLOG ANDA.
5. siap....last sekali letakkan sekali URL entry kengkawan..gam kuat2 kat ruangan komen kat bawah ye..hehe 
segmen ni..tarikh tutupnyer pada tarikh 30/04/2012....jam 11.00 malam...

Jumaat, 27 April 2012

SPONTAN BERSAMA BEN ASHAARI


Khamis, 26 April 2012

lelaki itu

Lelaki sejati yg benar-benar mencintaimu,dia tidak akan pernah berani menyentuhmu, merayu dan menyanjungmu dengan kata-kata sayang sebelum kau halal buatnya. Tak mampu dia membuatmu terbuai ke angkasa dalam layangan cinta semu yg akan menjuruskannya dan dia ke neraka.

Tak mampu pula dia tega membiarkanmu berada dalam khayalannya yg penuh dalam lumpur.

dialah yg kelak akan datang bersilaturrahmi ke rumah ortumu.dialah yg akan berani melamarmu.dialah yg bersedia menjagamu seumur hidupmu.dialah yg akan berusaha membuatmu bahagia.dialah yg merasa hidupnya sempurna bila hidup bersama denganmu selamanya.

Ahad, 22 April 2012

segmen ayu : subjek yang disukai dan tidak disukai

assalam kawan-kawan...petang ni ayu nak buat segmen simple sangat hehehe....ayu nak tau kawan-kawan semua suka subjek ape dan tak suka subjek ape mase kat sekolah dulu...

syarat-syaratnya:
1. hehehe...mcm biase mane kawan-kawan yg belum follow ayu...boleh la follow...kalau taknak follow pun takpe..takde masalah...hehehe
2. mcm biasa..tajuk segmen ayu kali ni.... segmen ayu : subjek yang disukai dan tidak disukai
3. kawan-kawan kene tampal kuat-kuat gambar diatas dan linkkan ke entry ayu ni.
4. kawan-kawan kene jawab dua soalan dibawah ye...
    a) apakah subjek yang amat disukai oleh kawan-kawan?
    b) apakah subjek yang tak disukai oleh kawan-kawan?
   kalau nak sertai dengan sebab2nya pun boleh...hehehe
5. siap.....tampalkan url entry kawan-kawan ke dalam ruangan komen entry ayu ni...

ayu nak buat segmen ni  sehingga ahad ..bertarikh 29/04/2012 jam 11.00 malam

Jom belajar

Belajar DIAM daripada banyaknya BICARA
Belajar SABAR daripada sebuah KEMARAHAN
Belajar KESUSAHAN daripada hidup SENANG
Belajar MENANGIS daripada suatu KEBAHAGIAAN
Belajar KEIKHLASAN daripada KEPEDIHAN
Belajar TAWAKKAL daripada UJIAN
Belajar REDHA daripada suatu KETENTUAN..

* Nama pun "belajar". Jadi, mulakan perubahan sedikit demi sedikit secara berterusan. Itu lebih baik daripada langsung tidak mahu belajar.

senarai rakan ayu....joom blogwalking...

segmen yang ayu buat mnggu lepas...ayu nak cari rakan blogger...

http://ayuinsyirah.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html

telah mendapat banyak sambutan dari rakan blogger lain....terima kasih yang tak terhingga ayu ucapkan... baru ni la ada masa nak senaraikan link blog rakan-rakan blogger yang sertai segmen ayu ni..jooom sama2 kita blogwalkiing...hehehe...

1. http://fantasticvirgin.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
2. http://gagamiami12.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
3. http://eyty-story.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
4. http://epallaraissorrowfulapple.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
5. http://thestoryyoflilyy.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
6. http://tamankemboja.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
7. http://atiqawahid.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
8. http://aisyahhumaira99.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
9. http://budaxpeliksz.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
10. http://sonatakey.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
11. http://sukacakapsorang.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
12. http://mieyrafana.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html 
13. http://sitizarizza.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
14. http://eyrameowbkai.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
15. http://lystra-lily.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
16. http://nurhudadini79.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
17. http://kelimenari.blogspot.com/2012/04/segmen-viii-segmen-ayu-cari-rakan.html
18. http://nana-ayesha.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
19. http://akmaluv90.blogspot.com/2012/04/segmenayu-cari-rakan-blogger.html
20. http://lovelyshagy.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
21. http://kesahdiariku.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
22. http://cappucinoarda.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
23. http://ini-blog-anas.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
24. http://prettyryna.blogspot.com/2012/04/segmenayu-cari-rakan-blogger.html
25. http://lurveanim.blogspot.com/2012/04/ayu-cari-rakan-blogger.html
26. http://muahahalovercorner.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
27. http://hazhatikuxlgkemek.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
28. http://cioccolatoworld.blogspot.com/2012/04/7-segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
29. http://dunia-kami-realiti.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
30. http://skatykupown.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
31. http://lalanglayu.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
32. http://rochellesecret.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
33. http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
34. http://ceritaakudevilboy92.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
35. http://blueranger-theonlyone.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
36. http://ohgadisitu.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
37. http://kotakbintanghati.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
38. http://iamnyssa.blogspot.com/2012/04/segment-ayu-cari-rakan-blogger.html
39. http://srikandiutaramenulis.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
40. http://zamani84.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
41. http://aduduvsalienpink.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html
42. http://aqmadawilyz.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html

joooooom blogwalking......heheheee

penemanku...

si comel ku...

koleksi key-chain..


inilah kelas ayu...







antara gambar kelas 2 intan....ayu jadi guru kelas 2 intan....hehehehe....pelajarnyer ade 20 org je...

Sabtu, 21 April 2012

Petua Agar Hidup Sentiasa Tenang & Disenangi Ramai

1. Jaga solat dan lakukan ibadah-ibadah khusus dan umum yang lain.
2. Sentiasa bersangka baik terhadap semua orang walaupun kita perlu berwaspada setiap masa.
3. Sentiasa memberikan senyuman ikhlas kepada orang di sekeliling kita.
4. Banyakkan bersedekah, samada dalam bentuk wang, senyuman, bantuan tenaga, masa, nasihat, idea, pandangan, sokongan moral dan doa yang berterusan.
5. Sentiasa memperbanyakkan sabar. Nabi Muhammad s. a. w. pernah berpesan supaya mencari 144 sebab sebelum kita memarahi orang.
6. Sentiasa ceria apabila berjumpa dengan orang lain. Pastikan setiap orang seronok berinteraksi dengan kita.
7. Pamerkan perasaan sayang dan sentiasa sayang-menyayangi antara satu dengan yang lain. Bentuk dan pamerkan sahsiah yang positif setiap masa. Peribadi yang kurang sopan akan menyebabkan orang lain rasa mual terhadap kita.
8. Jika wujud sebarang perasaan sombong atau benci terhadap orang lain, terus ingatkan diri kita tentang mati. Kita mudah insaf dan balik ke pangkal jalan apabila mengingati mati.
9. Sentiasa memberi salam dan ucap selamat kepada orang lain. Pemberian salam akan mengukuhkan hubungan sesama manusia.
10. Pamerkan simpati kepada setiap individu yang memerlukan simpati dan perhatian.

matematik dimana-mana...


pemberian dari jiran ayu.....sayang sangat nak makan.....hehehehe.....sedap sgt cupcakenya...

apam .... polkadot......suka sangat...

ayu suka apam polkadot....senang je nak buat dia...kat bwh ni ayu sertakan gambar nya...dan resepi sekali....




kalau ada masa...cuba la yer....hehehhe

saya sayang awak...

Saya DIAM bukan bermakna saya tak boleh LAWAN cakap awak..saya SENYUM bukan bermakna saya RELA di marah, di caci atau di maki oleh awak..saya TUNDUK bukan bermakna saya KALAH..

>>> Tapi saya DIAM kerana saya tidak mahu MENYAKITI HATI awak seperti mana awak lakukan pada saya..saya SENYUM kerana saya teringat NASIHAT MAK AYAH supaya JANGAN TINGGIKAN suara pada insan lain..dan saya TUNDUK kerana saya YAKIN ALLAH sentiasa ADA bersama saya..hakikatnya saya juga seperti awak..punya hati dan perasaan (✿◠‿◠)

Isnin, 16 April 2012

Aku SAYANG kamu dengan CARAKU SENDIRI..


✿~ Jika mereka memilih untuk bertemu, aku memilih untuk TIDAK BERTEMU..
✿~ Jika mereka memilih untuk kerap bermesej, aku memilih untuk TIDAK BERMESEJ..
✿~ Jika mereka memilih untuk saling mengingati, aku memilih untuk TIDAK MENGINGATI KAMU..
✿~ Jika mereka memilih untuk saling merindui, aku memilih untuk TIDAK MERINDUI KAMU..
...
Kerana apa PILIHANKU berbeza dengan mereka? Kerana kamu BELUM tentu jadi milikku, aku LEBIH RINDUKAN Penciptaku..aku LEBIH SENANG bertemu dengan Pelindung ku, aku lebih suka bermesej dengan Kekasihku dengan hanya BERDOA..aku LEBIH SELESA mengingati Dia yang sering mengingatiku, aku sayang kamu namun aku LEBIH SAYANG Dia..TERIMA KASIH kerana MEMAHAMI CARAKU..

p/s : Hari-hari aku BERDOA agar Allah menguatkan CINTA DAN IMANKU, maaf..cintaku hanya buatNya, aku LEBIH TENANG bersama denganNya..♥♥

♥(Dia : Allah SWT)♥

♥ Jika RINDUKAN SESEORANG

♥ Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :

" Ya Allah Aku rindukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

✿~ Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
... ✿~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
✿~ Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
✿~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..
✿~ Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..;')

Mesej seorang kekasih kepada kekasihnya ♥


Parempuan : Awk.. Kenape awk tak penah ajak sy tengk wayang atau keluar jalan2 macam pasangan lain?
Lelaki : Saje..
Perempuan : Saje ke atau awk malu nk kuar ngan sy?
... Lelaki : Mana ada.
Perempuan : Kenape kita tak penah gayut malam2 macm pasangan lain?
Lelaki : Sebab sy nak jimat kredit..
Perempuan : Sampai hati awk kan? Kenape ye kwn sy panggil kekasihnya ''sayang'' tapi awk tak pernah pun panggil saya ''sayang''?
Lelaki : Geli la perkataan tu.. Nak termuntah..

--> Perempuan tersebut terus merajuk selepas membaca ayat2 kekasihnya.. Beberapa minit kemudia dia menerima satu mesej..

Lelaki : Sy tak penah ajak awk kuar tngk wayang ngn jalan2 sbb nanti bila kita dah kahwin, awk takkan rasa boring nak kuar ngan sy dan sy nak saat tuh nanti menjadi kenangan kita yang paling romantik dalam hidup sy.. Lagipun, bukan ke tak elok kalau keluar berdua duaan? Mcm2 boleh terjadi kan? Sy tak nak gayut ngn awk mlm2 bukan sebab sy nk save kredit ke ape tapi sy tak nak diri sy hanyut dengar suara merdu awk.. Biarlah sy mendengarnya pada malam pertama kita nanti supaya sy akan lebih menghargainya.. Sy tak panggil awk sayang bukan sy geli nak panggil tapi biarlah sy panggil awk ''sayang'' bila kita jadi suami isteri nanti kerana awk takkan rasa bosan mendengarnya dan dpt menjaga hati saya dari tergoda dengan hasutan syaitan.. Sy sangat mencintai awk dan sy janji suatu hari nanti awk akan merasai ape yg orang lain rasa sekarang setelah kita sah menjadi suami isteri..
Perempuan : Sambil menangis terharu berkata " terima kasih bakal suamiku.. Aku amat menyintaimu.. Ya Allah, satukan lah kami dalam ikatan yg sah"

wahai pemilik tulang rusukku

~ ♥ Wahai pemilik tulang rusukku
Sesungguhnya aku sentiasa menunggu
Menanti dan berdoa agar dipertemukan denganmu

Dalam setiap detik saat yang terus berlalu
... Aku terus menjadi perindu
Yang sentiasa memperbaiki diriku
Agar menjadi suri terbaikmu

Biarpun masa bagaikan cemburu
Aku terus menunggu dan menunggu
Tidak sekali aku rasa jemu

Kerana aku sentiasa sematkan dalam hatiku
Kau juga sedang berusaha mencariku
Sambil terus mempersiapkan dirimu
Untuk menjadi yang terbaik buatku

Walau aku tidak pernah tahu
Siapakah dia pemilik tulang rusukku... ~ ♥


Ahad, 15 April 2012

BEN ASHAARI TANYA 5 BLOG BEST PILIHAN SAYA

ayu nak sertai segmen abg ben....sampai pukul 2 petang ni je.....kene listkan 5 blog rakan-rakan blog yg ayu pilih...hehehe..

ayu pilih...
1. http://nabilamedan-taipmenaip.blogspot.com/ 
    - nabila banyak buat segmen ... ayu suka sgt ke blog dia.
2. http://bageroo.blogspot.com/
    - blog kawan sekolah ayu...bnyk info...best...
3. http://karyaayuinsyirah.blogspot.com/ 
    - blog yang ayu buat untuk mengumpulkan karya...sendiri
4. http://www.iffahafeefah.com/
    - ayu suka baca cerpennya..
5. http://fazluvnum-best.blogspot.com/
    - ayu suka baca blog kawan ayu ni

siap.....

"Lisa Buat Segmen Blog List"

salaam kawan-kawan...arini ayu nak join segmen lisa...hehehe..kene follow dia dulu tau...heheh..kalau nak join kelik je kat gmbr diatas hehehe....

ayu pun ada buat segmen join sertai hehehe.....

http://ayuinsyirah.blogspot.com/2012/04/segmen-ayu-cari-rakan-blogger.html

Sabtu, 14 April 2012

segmen : ayu cari rakan blogger

assalam kengkawan semua..arini ayu nak buat satu segmen yang cukup2 simple...hehhe.... ayu harap ramai la kengkawan yg sudi joint segmen ayu ni...

syarat2 nyer :
1. sebelum tu pertama sekali ayu minta sangat kawan2 follow ayu dulu..bolehkan..hehe
2. tajuknyer SEGMEN : AYU CARI RAKAN BLOGGER
3. gam kuat2 gambar comel diatas dan linkkan ke entry ini ye
4.  kalau kawan2 nak tag rakan-rakan blogger yg lain pun boleh...tak tag pun takpe...hehehe
5. siap....gam kuat2 kat ruangan komen kat bawah...hehehe

 segmen ni ayu kasi masa lama sikit la...hehe..hingga ari ISNIN 16/04/2012  hehehee...ayu panjangkan lagi masa.......sampai JUMAAT 20/4/2012 jam 11.00 malam ...hehehe....boleh join lagi.....

Duhai sahabat ku

Bismillahirrohmaanirrohiiim,,

Duhai sahabat ku,,
Masihkah engkau mendambakan dia yang telah berlalu?
Masihkah engkau menenggelamkan hatimu menyelami lautan rindu?Masihkah jiwamu terbuai harapan pada seseorang di masa lalumu?

Mungkinkah dia penentu kebahagian hidupmu?
Yakinkah dia mampu melipurkan lara di jiwamu?
Akankah dia datang mengobati pilunya rindu di hatimu?

Sahabat ~ sahabatiku ,
Sadarlah dari kemabukanmu..
Bangunlah dari mimpi ~ mimpi keindahan yang semu..

Bukankah ALLAH yang menjauhkan dia darimu?
Kerana di sudut lain dalam kehidupanmu,
Ada seseorang yang berdo'a dalam Istikharahnya,
Memohonkan segala kebaikanmu untuknya..

Dan ALLAH Maha Tahu..
Seseorang itu lah yang TERBAIK bagimu..
Kerana tidak semata-mata ALLAH memisahkan,
Tidak semata-mata ALLAH menjauhkan,
Melainkan ALLAH Maha Tahu apa yg terbaik bagimu...

Selasa, 10 April 2012

kawan..

Jangan kau sangka kawanmu yang sering menegurmu itu adalah orang yang paling bertaqwa. Jangan kau fikir kawanmu yang sering menasihatimu itu adalah manusia yang tak diuji. Jangan kau ingat kawanmu yang tegas beragama itu adalah manusia yang paling sempurna.

Hakikatnya, dia menegurmu untuk mengingatkan dirinya jua. Dia menasihatimu untuk dirinya turut berjaga-jaga. Dan dia bertegas dalam hal-hal agama kerana risaukan bahang api neraka. Kawanmu itu bukanlah Malaikat. Dia juga manusia. Bersangka baiklah, dia sebenarnya mahu memimpinmu masuk ke syurga bersama-sama.

wahai lelaki

✿:: Wahai lelaki jika kamu mahu mencintai diriku, aku mahu kamu mencintai KEKURANGAN ku melebihi KELEBIHAN ku.. Mencintai KELEMAHAN ku melebihi KEKUATAN ku.. Mencintai KEBURUKAN ku melebihi KECANTIKAN ku.. Mencintai KEKHILAFAN ku melebihi KESEMPURNAAN ku.. Kerana untuk mencintai segala yang TERBAIK biarlah kamu hanya CUKUP mencintai Allah (SWT), bukan diri ini yang TIADA APA KELEBIHANNYA.. ✿::

✿>> kata-kata MANIS dari BIBIR seseorang LELAKI tidak MNGUNTUNGKAN wanita selagi tiada ISLAM yang menjadi PEGANGAN UTAMANYA.. <<✿

Sabtu, 7 April 2012

lupakan dia..

''Selagi BIBIRMU meniti nama seorang lelaki, selagi HATIMU mengingati seorang lelaki, selagi DIRIMU mengejar cinta seorang lelaki yang BUKAN HALAL bagimu, selagi itu.. kamu tidak akan dapat MEMILIKI cinta dari yang ESA " ♥

Jumaat, 6 April 2012

untukmu...

".....bakal suamiku, aku tidak meminta rumah yang besar, aku tidak meminta kereta yang gah, aku tidak meminta rantai emas berlian permata yang indah, aku tidak meminta wang yang banyak, dan aku tidak mendambakan kehidupan yang serba mewah, cukuplah dengan bersederhana, tetapi izinkan aku meminta sesuatu darimu, bimbinglah aku dalam mendapatkan syurga-Nya....."

segmen : blogwalking bersama ayuinsyirah

 
salam kawan2...hari ni ayu nak buat ...hehehe...segmen... BLOGWALKING.....hehehe ayu nak kumpulkan senarai blog yg joint SEGMEN ni nanti biar mudah nnti kita semua nak ziarah menziarahi hehehe...

syaratnye mudah je :
SYARAT UTAMA : kene jadi follower ayu dulu yer...(ayu tak paksa yer)
1. korang kene gamkan gmbo diatas dlm entry korg dan linkkan ia ke entry ni..
2. tajoook nye : "segmen : blogwalking bersama ayuinsyirah".
3. lepas tu kawan-kawan kene buat sikit kata-kata aluan selamat datang ke belog kawan-kawan...
4. dah siap gam kuat2  korgnye url dalam komen kat bawah yer..

hope sangat penyertaaan memberangsangkan... akan tamat pada 9 / 4 / 2012  nantiii...jam 10.00 malam...hehehe...

Ahad, 1 April 2012

carilaaaah...

♥ Carilah LELAKI yang boleh mengingatkan mu tentang SEMBAHYANG,
=>Bukan LELAKI yang selalu mengajak TENGOK WAYANG..!

♥ Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan dirimu untuk MENGAJI,
=> Bukan LELAKI yang selalu mengajak mu SMS TIAP-TIAP HARI..!

♥ Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan mu tentang MENUTUP AURAT,
=> Bukan LELAKI yang hanya tahu nak MENGURAT..!

♥ Carilah LELAKI yang boleh mengajar mu MENGHORMATI ORANG TUA,
=> Kerana disitu letaknya pintu SYURGA..!;')