Jumaat, 30 Mac 2012

Wasiat Imam Syafiee

1. Hak Kepada Diri
Mengurangkan tidur, mengurangkan makan, mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.

2. Hak Kepada Malaikat Maut
Mengqada' kewajipan-kewajipan yang tertinggal, mendapatkan kemaafan dari orang yang kita zalimi, membuat persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah

3. Hak Kepada Kubur
Membuang tabiat kencing merata-rata, memperbanyakkan sembahyang Tahajut, dan membantu orang yang dizalimi

4. Hak Kepada Munkar Dan Nankir
Tidak berdusta, sentiasa berkata benar, meninggalkan maksiat dan nasihat menasihati

5. Hak Kepada Mizan (Neraca Timbangan Amal Pada Hari Akhirat)
Menahan kemarahan, banyak berzikir, mengikhlaskan amalan dan sanggup menanggung kesusahan

6. Hak Kepada Sirat (Titian yang merentangi Neraka Pada Hari Akhirat)
Membuag tabiat suka mengumpat, bersikap warak, suka membantu orang beriman dan suka berjamaah

7. Hak Kepada Malik (Penjaga Neraka)
Menangis lantaran takutkan Allah S.W.T., berbuat baik kepada ibu bapa, bersedekah secara terang-terangan serta sembunyi dan memperbaiki akhlak

8. Hak Kepada Ridhwan (Penjaga Syurga)
Merasa redha dengan qada' Allah, bersabar menerima bala, bersyukur di atas nikmat Allah dan bertaubat dari melakukan maksiat

9. Hak Kepada Nabi Muhammad S.A.W
Berselawat ke atas baginda, berpegang dengan syariat, bergantung kepada As-sunnah (Hadis), menyayangi para sahabat dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah

10. Hak Kepada Allah S.W.T
Mengajak manusia ke arah kebaikan, mencegah manusia dari kemungkaran, menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.

CINTA ITU MILIK KITA…. ♥

♥ UNTUK MENCARI SESEORANG YG SEMPURNA ADALAH MUSTAHIL KERANA KESEMPURNAAN ITU HANYALAH MILIK ALLAH SWT..
CUMA KITA SEBAGAI INDIVIDU YG DIANUGERAHKAN CINTA OLEH ALLAH SWT CUKUP JIKA KITA HANYA MEMILIH PEDAMPING BUKAN KERANA KESEMPURNAANNYA TAPI KERANA AGAMANYA YG TINGGI,KELAK KELUARGA DAN MASYARAKAT YG TINGGI MARTABATNYA MUNCUL MENAMBAH SERI..
AYUH PARA PECINTA.. BERCINTALAH KERANA ALLAH SWT DAN BERCINTALAH DI LANDASAN YG DIREDHAI WARNA CINTANYA ..
SESUNGGUHNYA CINTA ITU MILIK KITA…. ♥ ~

redha

Seandainya Kau catatkan dia milikku, satukanlah hatinya dgn hatiku :')

jodoh...

Rasulullah s.a.w bersabda: apabila seorang suami memandang kepada isterinya dan isterinya memandang kepadanya, maka Allah akan memandang mereka dengan kasih sayang. Lalu bila suami memegang-megang tapak tangan isterinya, maka dosa-dosa mereka akan berguguran melalui jari jemari mereka.

(Hadith Shahih)

jaga mata....

~✿>> Seorang wanita begitu GEMBIRA tatkala menerima MESEJ dari seorang pemuda yang berbunyi :
"Awak kelihatan MENARIK hari ini, warna ungu itu padan dengan awak.."

Dia merasakan pemuda tersebut memberi PERHATIAN kepadanya..sedangkan dia TERLUPA, bukankah ungkapan itu BERMAKNA pemuda tersebut seorang yangTIDAK MENJAGA PANDANGANNYA? Dan bukankah ungkapan tersebut membuktikan dia seorang lelaki yan...g TIDAK BAIK kerana berani memuji wanita yang BUKAN ISTERINYA?

✿~ WANITA : Wahai kaum wanita sekalian, dalam ramai-ramai wanita yang mudah cair dengan pujian..jadilah wanita yang GAGAH dengan KECERDIKAN..

✿~ LELAKI : Wahai kaum lelaki sekalian, carilah wanita yang AKHLAKNYA CANTIK pada pandangan "mata" Allah dan bukan sahaja hanya cantik pada pandangan mata kamu..♥♥

yakinlah ALLAH

Bila masa PERPISAHAN itu berlaku kerana ALLAH..maka, yakinlah ALLAH telah MENULISKAN yang TERBAIK untuk kita..usah terlalu BERDUKACITA kerana ALLAH tidak akan menzalimi hambaNYA..maka jadikan SABAR dan SOLAT itu sebagai PENOLONGMU..dan diakhirat kelak nanti...

✿ JIKA PERTEMUAN ITU KERANA ALLAH..
✿ BERKASIH SAYANG ITU KERANA ALLAH..
✿ PERPISAHAN ITU JUGA KERANA ALLAH..

|♥♥♥| Allah akan MELINDUNGI kita saat manusia memerlukan perlindungan di waktu perhitungan kelak, Insyallah..berpisah secara fizikal, suara, rupa tapi di hati..tidak pernah ada perpisahan selagi IRINGAN DOA dan HARAPAN disandarkan kepadaNYA..yakinlah dengan KETENTUANNYA

CINTA kerana ?

CINTA kerana RUPA, cinta yang PURA-PURA.. bila MENINGKAT USIA, cinta LAYU bersama..

♥ cinta kerana WANG, sangat mudah TERBANG.. ada WANG hati pun SAYANG, tiada wang cinta MELAYANG..

♥ cinta kerana PANGKAT, cinta yang TIDAK LEKAT.. manakan bisa mendapat BERKAT jika hanya memandang DARJAT..

♥ cinta kerana ILLAHI, itulah cinta HAKIKI.. rasa cinta yang TIADA MATI.. bersemi lagi di SYURGA FIRDAUSI

sabarlah hati..

JODOH dan PERTEMUAN semuanya dari Allah..adakalanya, kita diberi PETUNJUK melalui mimpi..mimpi adalah mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan solat Istikharah dan memohon dengan BERSUNGGUH-SUNGGUH supaya Allah memberikan petunjuk, insyaAllah dengan izinNya kita mendapat mimpi petunjuk..kadangkala petunjuk dalam bentuk RASA HATI..jika dia pilihanmu, buatlah KEPUTUSAN sebaiknya..jika tidak, TOLAKLAH dia dengan BAIK..✿

>>> Seandainya dirimu TIDAK MEMILIKI sesuatu yang kamu cintai, maka cintailah sesuatu yang kamu miliki..jangan pinggirkan Allah kerana Dia yang mengurniakan rasa cinta..jangan dilupakan Rasulullah kerana dia yang mmberi PANDUAN untuk bercinta ♥ ♥ ♥

BUKANLAH WANITA YANG SEMPURNA

..Biarkan aku KHABARKAN padamu bahawa aku cuma GADIS BIASA, aku bukan bidadari kayangan yang sempurna.. aku bukan rupawan dari hikayat dongeng, yang sangat jelita.. aku cuma gadis biasa, hidupku pun bukan hanya indah dan bahagia..

Biar aku ingatkan kamu, bahawa aku bukan bidadari yang turun ke bumi.. dengan kejelitaan dan kesempurnaan yang kamu impikan.. ✿

>>> sungguh, aku BUKANLAH WANITA YANG SEMPURNA.. wallahua'lam..♥♥

Rabu, 28 Mac 2012

~*♥ jangan MENCARI tapi MENJADI ♥*~


jangan mencari yang baik , tapi jadilah yang baik .
jangan mencari yang sholeh ,taip jadilah akhwat sholehah ..
jangan mencari yang solehah ,tapi jadilah ikhwan sholeh .
Kerana walaupun kita mencari tapi diri kita tidak menjadi ,,,Allah tidak akan memberikan ..namun jika kita menjadi , tanpa mencaripun Allah sudah menyiapkan .,kerana untuk masalah jodoh , Allah akan memberikan sesuai dgn kepribadian & kadar keimanan kita...

Selasa, 27 Mac 2012

Ya Allah, Aku Jatuh Cinta!


"Jangan sentuh bunga kalau tidak ada niat untuk memetik,
Jangan racuni bunga sebelum dipetik,
Jangan petik bunga tanpa izin tuannya,
JANGAN dipetik tanpa niat untuk menjaganya sepenuh hati kerana ALLAH"

SABAR 1...

Perempuan tidak perlu mendekati lelaki untuk mengetahui siapakah yang Allah takdirkan untuk dia ~

Yang Allah takdirkan untuk kita akan tetap datang walaupun kita mengelaknya ~

Peliharalah maruah agar dengannya kita boleh menuntut janji, bahawa lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik ~

Begitu juga sebaliknya ~

SABAR...

Saya tahu HATI kawan-kawan perempuan saya sunyi dan perlukan TEMAN. Ingin dicintai dan mencintai itu FITRAH. Ingin dimiliki dan memiliki itu juga sama.

Tapi...

Sabar la dulu. Yakinlah dengan ALLAH SWT! Yakinlah dengan DIA. ALLAH SWT tahu siapa yang terbaik buat kita. DIA sayangkan kita saudariku. :)
...
Insha-Allah, apabila saatnya sudah tiba, Allah SWT akan satukan hati kamu dan Imam kamu dalam sebuah ikatan yang suci. Allah SWT akan isi kekosongan hatimu. Berdoa dan sabar. :)

Sekarang focus study dulu. Tahun ni ada ujian penting untuk masa depan.

Ingat. “ Laa Tahzan, InnAllaha Ma’ana. Jangan bersedih, Sesungguhnya Allah bersama dengan kita.” (QS 9 : 40)

Jaga HATI. Jaga IMAN. Jaga AURAT. Jaga AKHLAK. Jaga DIRI ♥

Ahad, 25 Mac 2012

segmen ayu : buku oh buku

arini ayu nak buat segmen simple sangat...hehehe...syarat nye ada dibawah ye....hehehe

caranya:
1. tajuk : segmen ayu : buku oh buku
2. tampal gambar ulat buku di atas dan linkkan ke entry ini.
3. jawab sedikit soalan je...
APAKAH JENIS BUKU YANG ANDA SUKA BACA? dan 
APAKAH TAJUK BUKU YANG SEDANG ANDA BACA BUAT MASA INI?
4. siap....tampalkan url entry yang dibuat ke ruangan komen dibawah...

itu jer...hhehehe...MEMBACA JAMBATAN ILMU....

segmen ni berakhir pada tarikh 27/03/2012 pada jam 11.00 malam...

Sabtu, 24 Mac 2012

sabar lah....HAWA....

~✿>> Kepada Hawa. Biarlah Adam yang mencari sendiri tulang rusuknya yang hilang. Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu dan mengambilmu satu hari nanti.

Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga..♥♥

Jumaat, 23 Mac 2012

SEGMEN AYU : JOOM TAMBAH FOLLOWER

assalam kengkawan semua..arini ayu nak buat satu segmen yang cukup2 simple...hehhe... ayu harap ramai la kengkawan yg sudi joint segmen ayu ni...

syarat2 nyer :
1. sebelum tu pertama sekali ayu minta sangat kawan2 follow ayu dulu..bolehkan..hehe
2. tajuknyer SEGMEN AYU : JOOM TAMBAH FOLLOWER
3. gam kuat2 gambar pinguin diatas dan linkkan ke entry ini ye
4. jawab sikit je soalan :
    BILANGAN FOLLOWER SEKARANG?
    BILANGAN FOLLOWER YANG DIIMPIKAN?
    KATA-KATA ALUAN SELAMAT DATANG KE BLOG ANDA.
5. siap....last sekali letakkan sekali URL entry kengkawan..gam kuat2 kat ruangan komen kat bawah ye..hehe 
segmen ni..tarikh tutupnyer pada tarikh 25/03/2012....jam 11.00 malam...

ayu dah mula buat senarai url kawan2 yg join segmen ayu ni...nanti leh la kawan2 ziarah-menziarahi blog kawan2 yg lain ye....hehehe..

1.  http://nabilamedan-taipmenaip.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
2.  http://kekasihsaga.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
3.  http://misznadea.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
4.  http://blueranger-theonlyone.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
5.  http://khairunnisa-myonlinediaryii.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
6.  http://fanomena.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html 
7.  http://kesahhyayadengansidia.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html  
8.  http://sayagilerpurple.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html  
9.  http://rightnot.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
10. http://ciknerdypakour.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
11. http://gadismira.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
12. http://airaamir.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
13. http://miss-oranges.blogspot.com/2012/03/segmen-joom-tambah-follower.html
14. http://yuhanashiraen.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
15. http://belogsengalsaia.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
16. http://zwaniedeya.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
17. http://eidashimoda.blogspot.com/2012/03/joom-tambah-follower.html
18. http://hairuliza-anakku.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
19. http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
20. http://mulan-sahbanu.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
21. http://cikputeriput-je.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
22. http://izlyalightsometales.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
23. http://ceriteyxa.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
24. http://ezzardesire.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
25. http://berjuangdijalan-mu.blogspot.com/2012/03/segmen-ayu-joom-tambah-follower.html
26.


cepat-cepat... masih ada masa lagi...

Rabu, 21 Mac 2012

semoga ALLAH pertemukan kita...

Gadis yang GARANG sebelum kahwin adalah ,
Gadis yang MANJA dan ROMANTIS selepas kahwin..
Kerana garang pada lelaki ajnabi adalah akhlaknya,
Menjadi manja dan romantis pada suaminya adalah kewajipannya....

... Duhai seseorang "disana",
Bila Allah mengizinkan kita BERTEMU kelak,
Bila Allah mewujudkan takdir PERNIKAHAN kita kelak,
Dan bila kemudian disaat kita HIDUP bersama,
Lantas terlihat sisi SALAH pada diriku,
Semoga Allah mengurniakanmu KEMAMPUAN untuk melihat sisi BAIKKU..
Sungguh Allah yang mempertemukan dan menyatukan HATI kita..Aamiin..

Jumaat, 16 Mac 2012

doaku

." Ya Rabb..
kurniakan aku insan selayaknya yg akan sama2 melayari bahtera di dunia dan belayar mencari destinasi akhirat yg kekal..♥
berikan aku insan yg mengajarku mjadi wanita yg solehah..♥
berikan aku insan yg sama2 suka dan berduka..♥
berikan aku penyeri dunia agar aku dapat menyerikan hidupnya hingga akhirat..♥
aku ingin CINTAMU untuk aku MENCINTAINYA..amiiinnn...."

Khamis, 15 Mac 2012

SEGMEN :JOM SERTAI SENARAI BLOG TERBAIK 2012 !

 ayu nak tag...muja...naser...hanafi...

Jom Join BLOGLIST AyuInsyirah tahun 2012

salam kawan2...hari ni ayu nak buat ...hehehe...bloglist...BLOGLIST AYUINSYIRAH.....hehehe ayu nak kumpulkan senarai blog yg joint bloglist ni nanti di dalam belog ayu hehehe...ala yg kat tepi tu...hehehe
syaratnye mudah je :

SYARAT UTAMA : kene jadi follower ayu dulu yer...
1. korang kene gamkan gmbo diatas dlm entry korg dan linkkan ia ke entry ni..
2. tajoook nye : "Jom Join BLOGLIST AyuInsyirah tahun 2012".
3. dah siap gam kuat2  korgnye url dalam komen kat bawah yer..

hope sangat penyertaaan memberangsangkan... akan tamat pada  18 / 3 / 2012 nantiii...jam 11.00 malam...hehehe...

SENARAI BLOGLIST AyuInsyirah tahun 2012

1. http://fexxanaqstory.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
2. http://puple96.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
3. http://zamani84.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
4. http://rajafarah94.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
5. http://shahrunnur214.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
6. http://wwwfirza.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
7. http://sungguhsedap.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
8. http://myrabazla.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
9. http://gucciey.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah.html
10.  http://rightnot.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
11.  http://tehtarik93.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
12.  http://masrinasidek.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
13.  http://amyfendi.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-2012.html
14.  http://akusigadisbiru.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
15.  http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
16. http://www.apisv2.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
17. http://wanawanachup.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
18. http://humblekindlovely.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
19. http://akudahlupa.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
20. http://eppy25.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
21. http://ainpunyeceritalah.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
22. http://chikimaruko.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
23. http://suaragades.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
24. http://insp-niska.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
25. http://bonanzahere.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
26. http://loveiscinta-aneem.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayulnsyirah-tahun.html
27. http://sun3tpini.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
28. http://athirahjuhari.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
29. http://mysara-bilaakumenaip.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html
30. http://daxkechixsonly.blogspot.com/2012/03/jom-join-bloglist-ayuinsyirah-tahun.html

CEPAT...CEPAT....HEHEHE...ade mase lagi.....

Segment : 3 In 1 By Nabila

assalam kengkawan.......jom ramai-ramai kite sertai segmen nabila ni due datenye 16hb...heheh..cepat...cepat... kalau nak join kelik je kat gmbr diatas ye,,,

ayu nak tag kat .... muja...dan...naser....

hehehe siap dah....hehehee

Rabu, 14 Mac 2012

ingatlah

Rugilah seseorang LELAKI 'melepaskan' wanita yang cantik AKHLAKnya, kerana terlalu 'mengejar' wanita yang cantik WAJAHnya.

hobi saya...





ayu blajar buat apam polkadot...kat sekoolah...

Selasa, 13 Mac 2012

ingin sekali...aku..

Aku ingin sekali menatap wajahmu tapi belum halal bagiku..
aku ingin sekali mencium keningmu tapi belum halal bagiku..
aku ingin sekali memelukmu tapi belum halal bagiku..
aku ingin sekali menghabiskan waktu berdua dengan mu tapi belum halal bagiku
aku ingin berbagi keluh kesahku dengan mu tetapi belum halal bagi ku
aku ingin menjauh dari tapi itu tak sanggup aku lakukan..
aku hanya ingin mejaga kesucian cinta ini sebelum datang saatnya
aku ingin tidak menyentuhmu selama ta'aruf ini karena menjaga kesucian seorang wanita....

Maukah kau berjanji tuk menjaga kesucian cinta kita ini dan menjadi kodrat seorang wanita,..aku tunggu kau menjadi halalku...

Untukmu calon imamku yg akan bertahta di hati,seseorang yang sangat ku cintai didalam hidupku,tetapi mungkinkah dia akan datang didalam kehidupan yang nyata ini,aku takut jika sesuatu terjadi padanya.

Semoga keselamatan dalam dirinya selalu ada. Aamin ya Rabbal'alamin.

impianku

Indahnya jika dapat jadi WANITA YANG SEDERHANA yang BELAJAR mencintai Allah, belajar mencintai Rasulullah, dan belajar mencintai akhirat..ditambah lagi jika ada "PENDAMPING" yang sama-sama belajar untuk MEMPERBAIKI DIRI, menjadi terindah dan sangat TERINDAH pada pandangan Ilahi, subhanAllah..✿~

>>> Ya Allah..IZINKAN aku, izinkanlah aku jadi wanita sederhana..yang MENCINTAI AKHIRAT, kabulkanlah..amin ya Allah, amin..♥♥

impianku

Indahnya jika dapat jadi WANITA YANG SEDERHANA yang BELAJAR mencintai Allah, belajar mencintai Rasulullah, dan belajar mencintai akhirat..ditambah lagi jika ada "PENDAMPING" yang sama-sama belajar untuk MEMPERBAIKI DIRI, menjadi terindah dan sangat TERINDAH pada pandangan Ilahi, subhanAllah..✿~

>>> Ya Allah..IZINKAN aku, izinkanlah aku jadi wanita sederhana..yang MENCINTAI AKHIRAT, kabulkanlah..amin ya Allah, amin..♥♥

moga bakal imamku dapat mendengar...

~✿..Aku bukanlah seorang gadis yang CEREWET dalam memilih PASANGAN HIDUP..siapalah diriku ini untuk MEMILIH berlian sedangkan aku hanya SEBUTIR PASIR yang wujud di mana-mana..tetapi aku juga punyai KEINGINAN seperti gadis lain, DILAMAR lelaki yang bakal dinobat sebagai AHLI SYURGA, memimpinku ke arah tuju yang satu..bukan rupa yang ku impikan, bukan harta yang ku inginkan..tetapi sandaran AGAMA yang ada dalam dirimu yang ku PERLUKAN..aku akan berasa amat BERTUAH andai dapat menjadi tiang seri ataupun sandaran PERJUANGANMU..✿~

serahkan pada yang berhak...

~✿Serahkan cintamu pada ALLAH, kelak, kau takkan kecewa..salurkan rindumu pada Rasulullah, nescaya kau akan merasa bahagia..suburkan sayangmu pada Ibu Bapa, pasti kau gembira melihat mereka..siramlah perasaan kasihmu pada Sahabat-sahabat yang mengalirkanmu ke jalan kebenaran..bersihkanlah HATImu untuk bertemu dengan sekeping HATI suci pilihanNya.✿~

Wahai lelaki

Wahai lelaki

Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu,

•.♥• Jagalah dia dgn baik,
•.♥• Kasihanilah dia, lindungilah dia,
•.♥• Berilah kasih syg padanya,
•.♥• Hargailah dia,
•.♥• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya,
•.♥• Nasihatilah dia,
•.♥• Bawalah dia ke jalan Allah,
•.♥• Perbetulkan kesilapannya,
•.♥• Bersabar dengannya,
•.♥• Terimalah & cintailah kekurangannya,
•.♥• Jadi imam terbaik & redhalah padanya

~* moga dia menunggumu di syurga sebagai bidadarimu *~ ^_^

khas untukmu ...

Aku akan berhenti memikirkanmu
dan ku akan benar2 melepaskan ikatan di hatiku..
Aku Hanya akan merubah diriku menjadi yang terbaik hanya Karena Allah
Bukan karena menginginkanmu,
kan ku lepaskan belenggu ini
yang membuat hatiku semakin rapuh karna cinta yang penuh dengan tanda tanya.

Biarlah kau teruskan perjalananmu tuk jadi yang terbaik untuk seorang yang kan ditakdirkan Untukmu,
Akupun begitu,,
Aku kan melanjutkan perjalananku tuk jadi yang terbaik Untuk Seorang yang kan menjadi Imamku meskipun Itu Bukanlah dirimu.

karna kini ku telah yakin,
Jika Aku telah menjadi yang terbaik,
maka Allah tetap akan memberiku yang terbaik pula meskipun Itu bukanlah dirimu.
Ku harap kau mendapatkan yang terbaik

Cinta berputik biar bertapis

Lelaki yang pintar sentiasa risau dirinya akan membawa fitnah kepada wanita,
Lelaki yang pintar tidak akan sekali-kali gentar apabila seorang wanita bertindak tegas terhadapnya kerana dia sedar itulah wanita sejati!
Yang mempunyai harga diri, yang takut kepada Ilahi.
Lelaki yang pintar takkan risau dan gusar dengan status 'single' kerana dia tahu dengan izin-Nya kelak dia akan berjabat dengan seorang wali yang bakal memberikan titik noktah kepada status tersebut!

Jauhi dari hati yang makin berbunga dan berputik cinta walhal kita sebenarnya jauh dari jodoh. Itu hanya melukakan hati yang sangat lembutini.
Cinta sesama manusia tentu tidak setanding dengan cinta dari Allah SWT. Tetapi, kerana cintakan Allah, kita mencintai manusia juga.

Cinta berputik biar bertapis. Agar diberkati dan diredhai Allah SWT. (^__^) ♥ ♥

senyumlah...

~✿Tersenyumlah sentiasa, ia tidak menyakitkan malah ia pengubat hati yang sakit. Bukannya bererti senyum itu kerana dia tidak punya masalah dalam kehidupannya, tetepi menunjukkan hatinya redha dengan setiap takdirnya. ✿~
>>> Abu Darda' Radhiyallahu 'anhu berkata, " sesungguhnya aku akan ketawa untukmembahagiakan hatiku. "
p/s: Sentiasa senyum.. ♥ ♥

CINTA

♥ BUKAN dinamakan CINTA, jika MENYERAH DIRI. MENGADAIKAN DIRI. Memberi LELAKI bukan MAHRAM memegang tangan kita [perempuan]. Jika SAYANG, bawalah saya ke JALAN-JALAN SYURGA bukannya NERAKA ♥


Sayang perempuan, KASIH-KASIHKAN, sayang lelaki, GADAI-GADAIKAN? Astagfirullahalazim. Jika KASIH, tidak PERLU BERMAKSIAT (=

Ahad, 11 Mac 2012

Jika ALLAH sayangkan seseorang hamba

Jika ALLAH sayangkan seseorang hamba ~❤ Dia akan berikan IMAN, kerana itu lebih mahal dari segala isi dunia..

Jika ALLAH sayang lagi ~❤ Dia akan berikan KEKUATAN untuk mengamalkan agamanya dengan sempurna dan,

Jika ALLAH sayang lagi ~❤ Dia akan SUSAHKAN hambanya dengan urusan dunia dan perjuangan hidupnya, untuk menguji sejauh mana cinta dan redha hamba itu kepadanya, supaya dengan susah itu dia selalu mendekati pada-NYA.. ~✿

Sebab ALLAH rindu akan rintihan hamba-NYA.. (✿◠‿◠)

"TAhUKAH KAMU ?''

♥ Seorang muslimah yang tak melayan lelaki apabila ditegur janganlah kau kata dia sombong ,
♥ Seorang muslimah yang tiada teman lelaki , janganlah kau kata dia tak laku ,
♥ Seorang muslimah yang tegas dalam memelihara prinsip aurat , janganlah kau kata dia kolot ,
Seorang muslimah yang tak pandang kau tika bersemuka , janganlah kau ingat kau hensem sangat sampai dia takut nak pandang , -_-"

TAHUKAH KAU WAHAI ADAM ,

Apa yg ada di sebalik sekeping hati muslimah itu ?
Ketahuilah , dia sedang berjuang memelihara hati engkau supaya tegar meletakkan Allah di atas singgahsana dalam hatimu .
Dia mahukan engkau , menjadi mujahid yang sibuk menegakkan kalimah haq berbanding melayani hawa nafsumu .
Betapa dia sangat takut andai dirinya menjadi punca kelalaian hatimu dalam menunaikan haq Allah .
Betapa dia sangat takut andai dirinya mengkhianati haq Allah dgn mengambil alih singgahsana Allah dalam hatimu .. ♥

sahabat

Sahabat itu bukan macam main FUTSAL.. Mula-mula kejar… Dah dapat sepak…
Sahabat itu bukan macam main SKATE.. Mula-mula gosok…Lepas tu pijak…
Sahabat itu bukan macam main RAGBI.. Mula-mula tangkap…Dah dapat tendang…
Sahabat itu bukan macam PAMPERS.. Dah pakai pastu buang…
Sahabat itu bukan macam BARANG KEMAS.. Waktu baru beli pakai.. Dah pokai gadai…
Sahabat itu bukan macam PELANGI.. Hari cerah hilang.. Hujan gerimis baru muncul…
Sahabat itu bukan macam CHIPSMORE.. Kejap ade kejap takde…
Sahabat itu bukan macam BANK.. Bila dah takde duit baru nak cari…
Lagi… Sahabat itu macam ape ye??
Hmmmm…Haa... Sahabat itu macam AWAK LAA…
Bila saya tulis artikel, awak akan baca dengan teliti sampai habis.. hihi.. Smile :-)

Ahad, 4 Mac 2012

"Jom share entri menarik anda"

jooooooom sama-sama kita baca entry ayu ni...hehehe...

http://ayuinsyirah.blogspot.com/2012/02/cantik-takkelas-linussaya.html

nanti komen ek...hehehe...

tuliskan.....

♥ TULISKAN rancangan mu dengan pensil kemudian serahkan pemadamnya kepada Allah SWT. Izinkan Allah memadam bahagian yang bukan ditakdirkan untukmu dan menggantikannya dengan rancangan yang lebih baik....Kerana Allah lebih mengetahui apa yang baik untuk kita.

Yang lebih baik untuk kita, mungkin bukan seperti yang manusia sangka. Selalu ada hikmah di sebalik rancangan yang Allah siapkan khas untuk kita, hambaNya yang beriman. ♥

Segmen : I Follow you, I will get a Gift.


kalau kawan-kawan nak join kelik je kat gambar di atas yer...syarat2nye semua ayu dah penuhi..hehehe...

buat habis baik

gambr ni ayu amik masa ayu aktif berpengakap masa di maktab...pengakap sabah..

"Segmen:Aku Ada Blog".

kelik je kat gambar diatas kalau nak join..heehe..

a. Nama samaran korang sebagai blogger..........ayuinsyirah.....
b. Nama blog korang........tinta pena naura.....
c. Url blog korang.....http://ayuinsyirah.blogspot.com/.....
d. Usia blog korang.......sejak tahun 2009....so dah dekat 3 tahun....

dah siap.....leh antar dah...