Selasa, 27 September 2011

Segmen Kancil8349 : Pengalaman Semasa Perkhemahan Unit Beruniform

assalam kengkawan arini aku nak joint segmen yang dibuat oleh kancil 8349..hehehe...kalu kawan2 nak joint segmen ni..kelik je kat gmbr diatas yer...hehehe

kalau cakap bab camping......hehehe...hati aku mesti berbunga2...hehehe..sebab aku suke sangat hehehe... masa dizaman sekolah rendah aku tak dapat joint perkhemahan unit beruniform huhuhu..amat sedih kerana arwah abah memang tak benarkan anak perempuan tunggal nya ber'camping'...hehehe.anak abah la katakan...

tetapi masa masoook sekolah menengah...hehehe.aku apalagi lepaskan dendam la...bercamping sakan...betapa seronoknya..masa tingkatan 4 di SEK.KEB FELDA SEMENCHU,kota tinggi aku masok unit beruniform puteri islam...hehee...semua tau kan kalau puteri islam ni..semua ahlinye perempuan..peh..dari potong buluh di tepi paya...hinggalah membuat gedget dan khemah...semuanya.dengan tulang 4 kerat kami pelajar perempuan..hehehe..tapi ini adalah satu pengalaman yg amat best sekali...hehe..perkhemahan ni dibuat dipadang sekolah jer...tapi yang bestnya pelbagai pertandingan kami sertai..ada pertandingan memasak, membuat gedget, tapak khemah tercantik dan kemas, serta pertandingan wajib adalah pertandingan kawad kaki...hehehe...

masa aku di tingkatan 6 aliran sains dan UMT...aku takde terlibat dalam perkhemahan...hehehe...tak kenapa selama 6thun dari 2002 hingga 2007 aku takde joint hehee....masa tu aku jadi budak sekema hhahahhaaa...study nak berjaya la katakan...hahahaha...amik kos yang amat2 membunuh..hehehe...

TAPIIII.....hehehehhee...dendam aku berbalas bila aku kembali mengaktifkan diri dengan khemah...hahaha...sejak aku mendaftarkan diri di IPG KAMPUS GAYA, KK...hehehehe..macam2 perkhemahan aku joint...hehehehe selama setahun (2009) aku amik KPLI...maka bermacam lah aktiviti yg kene sertai...hahaha...antaranya BIG (bina insan guru) ...ni satu perkhemahan yang best sekali di tamparuli...sesiapa blogger yg amik bidang keguruan mesti tau apakah aktiviti semasa BIG...hehehe..semasa di maktab aku joint unit beruniform pengakap....hehehee.....teramat teruja sekali apabila dapat joint pengakap...hehehe masa camping pengakap di tambunan ...seronok sangat krana perkhemahan ini melibatkan semua pengakap IPG seluruh sabah....sambil bercamping sambil berkenalan..hahaha...bnyk aktiviti semasa perkhemahan ini kerna camping ini adalah untuk pentauliahan kami sebagai penolong pemimpin pengakap semasa disekolah nanti...hehehe...

diatas antara gambar yang dapat aku share bersama kawan2..hehehe....amat seronok sangat..heehhe....

3 ulasan:

  1. Wah...kagum dengan kegigihan Puteri Islam kalau sudah berkhemah. Dari guru perempuan sampai ahli2 nya...sebab ndak ada lelaki...apasal pindah unit beruniform kat maktab...mesti kena paksa rela nie...hehehe...BIG...siapa tak tahu? Kancil pun pernah melaluinya...Kat Mersing Johor...

    apapun, Kancil ucapkan terima kasih kerana sudi menyertai segmen Kancil

    BalasPadam
  2. Kancil sudah senaraikan pasukan perkhemahan mengikut unit beruniform masing - masing...jomlah singgah ke blog Kancil

    http://kancil8349.blogspot.com/2011/10/senarai-pasukan-perkhemahan-dengan.html

    BalasPadam
  3. zaman tingkatan 4 adalah zaman berhoneymoooh.=]huhuhu

    BalasPadam