Jumaat, 13 November 2009

KaKi GuNunG...PuN JaDi..la...

7 november 2009.....tarikh yg mana kami ber12...bebudak maths yg giler2 nih.... dok menjejaki kaki gunung kinabalu... wah...punye la syok g beramai2.. berkonvoi 3 kete.. jalan dia peh...roller coster pun kalah... kalu rasa nak uji tahap pemanduan korg g la sana... jalan menuju ker ranau...kundasang... sejuk... tuh la yg kami rasa.. tapi suhu nyer tak la sampai -ve drjh celcius... anginnyer sepoi2 berbahasa...dingin giler.. syok..la.. dari kk dlm jam 7 lebih gitu la pastu berkonvoi kami ke ranau...lalu kota belud..pemandangan boleh thn cantik gak..la.. destinasi pertama kami ker kaki gunung kinabalu.. dh puas amik gmbr berposing giler2...ala2 model iklan yg tak pernah nak keluar tv tuh... so perjalanan diteruskan ker ranau... dlm perjalanan tuh singgah la kejap kat restoran yg ada jual strawberi...hampa la...coz dak da sudah strawberinyer.. kehabisan sudah.. dikebun pun teda... ok la... kami pun teruskan lagi berkonvoi... g umah kakak bayd di ranau.. sebelum smpi umah kakak, kami g mkn2 dulu.. dekat satu jam bertapa membesarkan perut..pastu..kami beramai2 g gegarkan pulak pasar pekan ranau..aku beli sayur.. boleh la murah2.. pastu baru la g umah kakak bayd... alamak dh ptg la...sempat ker nak g poring nih??? hmm.. sempatkan...so akhirnyer kami dpt gak pergi poring...kolam air panas.. kami smpi dh ptg sgt dh nak dkt mgrib.. so kami hnya dpt main rendam2 kaki kat air panas jer.. hehehehe...
waaa...dh malam la... kami teruskan perjalanan... nak balik..tapi sempat lagi kami membesarkan perut lagi sekali..kat pekan ranau selepas solat di masjid pekan ranau.. peh mencabar nyer perjalanan pulang...sudah la jalannyer cukup mengerikan...bengkang-bengkok..ditambah pulak dgn tak de lampu...berkabus lagi.. pulak tuh jalan tuh kalu mlm penuh ngan lori dan bas... waa...sabar jak la.. seolah nyawa dihujung tanduk... hohoho... tapi satu hari nih memang dipenuhkan dgn berjalan sakan... huhuhu...ok la ada gmbo sikit kat bawah nih..tengok la..yer..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan