Sabtu, 10 Oktober 2009

KENANGAN TERINDAH...

setelah 3 minggu meninggalkan mereka... baru kini baru ku sempat menulis sesuatu untukku abadikan disini... kalian terlalu istimewa dalam hidupku... inilah pengalaman pertama dan ia sukar dilupakan sehingga ke akhir hayat... kenangan bersama murid-muridku... itulah kenangan terindahku... bermula pada tanggal 22 Jun hingga 18 September inilah masa praktikum ku. jarak masa inilah ku penuhkan dengan menimba ilmu menjadi guru praktikum...

hati dengan rela menerima sekolah yang telah ditetapkan. bersama 5 lagi rakan guru pelatih, kami telah ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Tansau, Putatan. sekolah yang berada di kawasan kampung yang aman damai.. tenang sangat... kehadiran kami di alu-alukan oleh mereka warga sk tansau. alhamdulilah semua warga menerima kami dengan mesra dan jurang yang kami sangkakan rupanya hanya igauan semata, kami dapat menyesuaikan diri seawal minggu pertama lagi... kami berenam berbeza dari segi opsyen di ipgm. 2 matematik, 2 TESL, dan 2 lagi kajian sosial. 2 putera sahaja dari kami.

terima kasih yang tak terhingga ku ucapakan kepada guru pembimbingku....kakak joyce kerana banyak membantu walaupun pada waktu itu kakak terlalu sibuk menguruskan UPSR dan pelajar2 tahun 6. tidak lupa juga kepada pensyarah pembimbing ku....bukan calang2 orang sekaliku dapat ketua jabatan lagi...hehehee...gementar pada awalnya tapi aku cool je... beliau ok dan tidak lokek share ilmu...walaupun beliau terlalu teliti... tapi aku ikut jak kata beliau...itulah dia en. bustam. dah cam ayah pulak time dia beri nasihat...hehehehe gurau2 jer..

bab anak murid ku lak...aku ajar maths and sivik... maths tuh subjek major ku and sivik tuh subjek minor... aku kene ajar murid-murid tahun 4 dua kelas lagi tuh...hehehe kelas 4 cemerlang..dan 4 aktif... aku ada dapat seorang anak murid yang terlalu hyperaktif...waaaa....tekanan aku..tapi kini syah jehan la yang paling cikgu rindu....
yang lain semua mengatakanku cikgu yang garang.... waaa......gelak aku.... bukan garang ada masa cikgu beleh gak main2 ngan kamu kan.... tegas itu la watakku... ini agar mereka dak pijak kepala ku...hahahaha....
masa praktikum nih kami telah diberi amanah oleh guru besar tuk kendalikan sukan tahunan wa....sudah la dak pernah kami buat....tapi alhamdulilah program berjalan dengan lancar.....
banyak gak aktiviti yg kami involve...dan bnyk la juga ilmu kami perolehi... dan tak ketinggalan pastinya banyak kenangan terindah...

thanks a lot kat.... kawan-kawan guru praktikum ku...
dd.....kak linda....kak noy.....aziz....oney....

gembira sangat dapat bekerjasama ngan kalian...guru-guru sk tansau..
kak joyce, kak dayang ratna, kak aishah, kak mazni, kak gee, kak norni, kak isma....dan ramai lagi... kalian akan tetap dihati...

lastly kepada anak muridku.... belajar rajin-rajin moga berjaya nanti... kalian tetap dalam ingatan cikgu....

gambar-gambar kenangan tengok kat atas yer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan