Isnin, 8 Jun 2015

SEGMEN : blogwalking sebelum Ramadhan bersama ayuinsyirah


assalam kengkawan semua..arini ayu nak buat satu segmen yang cukup2 simple...hehhe.... ayu harap ramai la kengkawan yg sudi joint segmen ayu ni... hehehe...

syarat2 nyer :
1. sebelum tu pertama sekali ayu minta sangat kawan2 follow ayu dulu..bolehkan..hehe
2. tajuknyer SEGMEN : blogwalking sebelum Ramadhan bersama ayuinsyirah
3. gam kuat2 banner comel diatas dan linkkan ke entry ini ye
4. kalau kawan2 nak tag rakan-rakan blogger yg lain pun boleh...tak tag pun takpe...hehehe
5. siap....gam kuat2 kat ruangan komen kat bawah...hehehe

 segmen ni ayu kasi masa lama sikit la...hehe..sebulan tau... HINGGA  8/6/2015 jam 10.00 malam

Jumaat, 22 Mei 2015

pengomen tegar bulan APRIL 2015

haaaaaa.... tengok .. betapa sibuknye ayu bulan ni.. sibuk dengan peperiksaan tengah tahun.. sibuk ngan hari guru.. now.. baru boleh bernafas tenang sikit..

dan.. baru nilah buka blog.. laaa. rupenye belom buat entry pengomen tegar bulan lepas.. jom kita tgk siapakah mereka..


SENARAI PENGOMEN TEGAR BULAN APRIL 2015

pesanan untuk diriku sendiri..

Duhai Gadis...
Maukah ku beritahukan padamu bagaimana mencintai dengan indah?
Inginkah ku bisikkan bagaimana mencintai dengan syahdu..

Maka dengarlah..
Saat ku jatuh cinta..
Tak akan ku berucap..
Tak akan ku berkata..
Namun ku hanya akan diam..

Saat ku mencintai...
Takkan pernah ku menyatakan.
Tak akan ku menggoreskan..
Yang ku lakukan hanyalah diam..

Dalam diam..
Tak perlu kau lari, tak perlu kau hindari.
Namun juga, jangan kau sikapi dgn berlebihan.
Jangan kau umbar rasamu.
Jangan kau tumpahkan segala sukamu..

Duhai Gadis
Cobalah merenung sejenak dan fikirkan dgn tenang..
Kita percaya takdir bukan?
Kita tahu dengan sangat jelas...
Dia, Allah telah mengatur segalanya dengan begitu rapinya?
Jadi, apa yang kau risaukan?
Biarkan Allah yg mengaturnya,
Dan yakinlah di tangan-Nya semua akan baik-baik saja..

Cobalah renungkan...
Dia yang kau cinta, belum tentu atau mungkin tak akan pernah menjadi milikmu..

Dia yang kau puja, yang kau ingat saat siang dan yang kau tangisi ketika malam,

Akankah dia yang telah Allah takdirkan denganmu?

Duhai GADIS...

kita tak tahu dan tak akan pernah tahu..

Hingga saatnya tiba..
Maka, ku ingatkan padamu,

Tidakkah kau malu jika semua rasa telah kau umbar...

Namun ternyata kelak bukan kau yg dia pilih untuk mendampingi hidupnya?

Duhai Gadis....

Yang kau butuhkan hanya waktu, sabar dan percaya..
Maka, peganglah kendali hatimu,
Lalu..Arahkan pd Nya..

Dan cintailah dalam diam..
Dalam hening..

Itu jauh lebih indah..
dan Jauh lebih suci....

Jumaat, 8 Mei 2015

SEGMEN MENJELANG RAMADHAN 2015

http://blogsayayayacendana.blogspot.com/2015/05/segmen-menjelang-ramadhan-2015.html

klik banner diatas kalau nak join